Porsche 911 gadiem ilgi gulēja kā akmens upes gultnē. Kāds no ādas izlīda, lai pārvērstu to par kolekcijas eksemplāru.

Porsche

Lielākā daļa no mums aizbēgtu, redzot fotogrāfijas ar Porsche 993, kas gadiem ilgi gulējis upē: tas bija viscaur netīrs, virsbūve izliekta. Bet Paolo Jakometi neaizbēga. Viņš zināja, ka mašīna ne tikai uzkrāja netīrumus: tai bija daudz nesamaksātu parādu, un tai bija nepieciešama pilnīga mehāniskā pārbūve.

Bet tam visam nebija nozīmes. Pēc pieciem darba gadiem šis trakums ieguva nosaukumu “Limoncella projekts” un kļuva par vienu no radikālākajiem un aizraujošākajiem restaurācijas projektiem Porsche pasaulē, ko mēs atceramies.

Porsche 911 gadiem ilgi gulēja kā akmens upes gultnē. Kāds no ādas izlīda, lai pārvērstu to par kolekcijas eksemplāru.

No netīrumiem uz ceļa: kā atdzima Limoncella 993

Pirmais solis bija tīrīšana. Paolo intervijā pastāstīja, ka no Porsche salona iztecēja “vairāk nekā tonna netīrumu”. Pēc tīrīšanas automašīnu pilnībā izjauca līdz šasijai, novērtēja bojājumus un sāka visu no nulles. Korpuss tika pakļauts smilšu strūklas apstrādei un metināšanai atbilstoši sacīkšu specifikācijām: pastiprinātas kritiskās vietas, iepriekš sagatavots drošības karkass un konstrukcijas stingrība RS (M002) līmenī.

Līdz tam Paolo nebija profesionālas pieredzes restaurācijā… nebija draugu, kuri varētu viņam sniegt konsultācijas, nebija mehāniķu komanda. Bet viņš bija apņēmības pilns: viņš meklēja padomus, mācījās pats un pārliecināja vēsturisko darbnīcu Autocarrozzeria Capecchi (dibināta 1952. gadā) strādāt ar viņu plecu pie pleca. Viņa vienīgais nosacījums: piedalīties katrā posmā. Ko viņš arī izdarīja.

Viņš to vislabāk izskaidro šādi: «Es negribēju izgatavot RSR kopiju. Es gribēju radīt kaut ko jaunu, kaut ko ar savu vēsturi un mērķi . Limoncella nav cieņas apliecinājums, tā ir evolūcija. Ceļojuma instruments, kas radīts ar cieņu pret tradīcijām un kaislību pret detaļām”. Tāpēc katram Limoncella Projekt pieņemtajam lēmumam ir savs mērķis.

Oriģinālais M64.05 sešu cilindru pretstatītais motors tika pārbūvēts, izmantojot augstas veiktspējas detaļas, alumīnija vārstu vākus, kaltus virzuļus un jaunāku vadības bloka versiju. Ieejas sistēma ir aizgūta no M64.21 dzinēja VarioRam sistēmas. G50/21 pārnesumkārba, pērle ar tuvu pārnesumu attiecību, tika atjaunota pa daļām. Visi elektriskie vadi tika pilnībā pārtaisīti.

Vairāk nekā restomod: tīra meistarība

Automašīnā ir daudz elementu no 993 Cup un RSR : no oriģinālā aerodinamiskā komplekta RS Clubsport M003 līdz rāmja pastiprinātājiem un trīs pozīciju regulējamai piekarei, ko uzstādījusi kompānija Motion Control Suspension. Tādi elementi kā drošības spilveni, gaisa kondicionētājs un salona skaņas izolācija tika noņemti. Viss liekais tika noņemts. Palika tikai tas, kas radīja automašīnas sajūtu.

Porsche 911 gadiem ilgi gulēja kā akmens upes gultnē. Kāds no ādas izlīda, lai pārvērstu to par kolekcijas eksemplāru.

Piekare, bremzes, paaugstinātas berzes diferenciālis, dzinēja balsti un stūres sistēma tika pārstrādāti, nomainīti vai modernizēti, izmantojot augstākās kvalitātes detaļas. Var bez pārspīlējuma teikt, ka šis 993. modelis tagad ir salīdzināms ar reģistrētu sacīkšu automašīnu. Tas arī bija mūsu mērķis.

Interjers: Lexan logi, metāla paneļi, Momo stūre, Recaro Podium Carbon sēdekļi un Quarts pulkstenis, kas pārstāja darboties 2014. gada 14. februārī plkst. 18:42, naktī, kad automašīna iekrita upē. Paolo nolēma saglabāt šo detaļu kā cieņas apliecinājumu automašīnas vēsturei.

Porsche 911 ir bijušas daudzas paaudzes, bet tikai nedaudzas no tām baudīja tādu pašu cieņu kā 993. Tas tika laists ražošanā 1993. gadā un kļuva par pēdējo 911 ar gaisa dzesēšanu, kas to padarīja par sava veida „romantisku finālu” puristiem. Tā atmosfēriskais pretstatītais dzinējs un joprojām galvenokārt analogais dizains padara to par īstu mūsdienu klasiku.

Faktiski daudzi uzskata, ka tas ir ideāls līdzsvars starp klasisko Porsche sportiskumu un izsmalcinātību, kas pielāgota mūsdienu prasībām. Turklāt šī paaudze iezīmēja svarīgus pagrieziena punktus sacīkstēs, piedāvājot tādas pieprasītas versijas kā 993 Cup un brutālo RSR, kas iedvesmoja Paolo viņa projektam.

Vēsture, emocijas un precizitāte: automašīna ar dvēseli

Šis 993. modelis ne vienmēr bija lūžņi. Kādreiz tas piederēja dizaineram Enriko Koveri, kurš to pasūtīja individuālā dzeltenā vai „citronu dzeltenā” krāsā pie Porsche dīlera Florencē. Vēlāk to vadīja autosportists Alešandro Bakkani, un pēc tam tas nonāca kolekcionāra Andrea Džomi rokās.

Pēdējais informēja Paolo par tās likteni pēc avārijas lietū, kurā, par laimi, viņš neguva traumas. Paolo jau no jaunības pazina šīs 993. sērijas automašīnas iepriekšējos īpašniekus, tāpēc viņam bija īpaša saikne ar šo automašīnu.

Porsche 911 gadiem ilgi gulēja kā akmens upes gultnē. Kāds no ādas izlīda, lai pārvērstu to par kolekcijas eksemplāru.

Tajā pašā laikā viņš skaidri norādīja, ka nevēlas modificēt 993. modeli, ko saņēma no tēva, jo tas bija ideālā stāvoklī. Tāpēc, kad šis avarējis auto nonāca viņa ceļā, viņš tajā saskatīja ideālu iespēju: pārvērst to par savu sapņu sacīkšu auto bez jebkādiem nožēlojumiem.

25. jūlijā 2023. gadā , pēc pieciem gadiem nenogurstoša darba , viņam beidzot izdevās: šis 993. modelis atkal izbrauca uz ceļa. Paolo nekad neaizmirsīs šo datumu. Tāpat kā tie, kas sekoja projektam Instagram, kur katrs posms tika dokumentēts ar rūpību, detalizētību un sirdi.

Limoncella nav vienkārši automašīna: tā ir neatlaidīga darba un pacietības, nelokāmas ticības, gandrīz iracionālas kaislības rezultāts… un tā trakuma, kas padara automašīnu pasauli tik aizraujošu.

BMWspeed