Ķīna slēdza 15 ceļus, lai testētu 36 bezpilota automašīnas. Rezultāti izrādījās tik slikti, ka tas ir biedējoši.

Ķīna

ADAS autovadītāja palīdzības sistēmas jaunajos automobiļos ir daļa no mārketinga piedāvājuma. Solījums, ka automašīna paliks savā joslā, pat ja vadītājs ir novērsts, vai ka tā bremzēs ārkārtas situācijā, ir tas, ko novērtē visi. Grūti pateikt “nē” drošības uzlabošanai.

Visi zīmoli lepojas ar šīm funkcijām, īpaši Tesla un Ķīnas zīmoli, solot autonomu braukšanu un mākslīgo intelektu. No BYD līdz Tesla un Xiaomi, Ķīnas izdevums Dongchedi, ByteDance (uzņēmums, kuram pieder TikTok) meitas uzņēmums, sadarbībā ar valsts televīzijas kanālu CCTV organizēja plaša mēroga testus reālos ceļu apstākļos. Un secinājumi ir negaidīti, ņemot vērā daudzu Ķīnas zīmolu viltīgos rezultātus.

Ķīna slēdza 15 ceļus, lai testētu 36 bezpilota automašīnas. Rezultāti izrādījās tik slikti, ka tas ir biedējoši.

Ļoti viltīga autovadītāja palīdzības sistēma

Trīsdesmit seši automobiļu modeļi no aptuveni divdesmit pasaules zīmoliem, tostarp BYD, Xiaomi, NIO, Huawei-Aito, Xpeng, General Motors (Baojung) un Toyota, tika pakļauti 15 riska scenārijiem: sešiem uz šosejas un deviņiem pilsētā, lai testētu autovadītāja palīdzības sistēmas ADAS un daļēji autonomās braukšanas funkcijas.

Kā norisinājās testi . Testi tika veikti dienas laikā labos laika apstākļos un reālos apstākļos, bet ar slēgtu satiksmi. Šajā ziņā tie maz atšķiras no testiem, ko veic Euro NCAP vai citas organizācijas testēšanas poligonā. Testēšana tika veikta uz milzīga un sarežģīta apļveida krustojuma un piepilsētas ceļa posmā ar neregulētiem krustojumiem un garu taisni.

Pirmie četri testi ietvēra elementus no šī milzīgā apļveida krustojuma ar diezgan vienkāršu nosacījumu: neiebraukt citā automašīnā un neuzbraukt nevienam. Tika veikti deviņi testi, sākot ar apbraukšanu automašīnas, kas izbrauc krustojumā, nepiešķirot ceļu, apbraukšanu bojātas automašīnas vidū ceļa vai apbraukšanu automašīnas, kas izbrauc atpakaļgaitā no stāvvietas. Citi testi ietvēra neaizsargātus un parastos satiksmes dalībniekus pilsētas vidē, piemēram, pēkšņi joslu mainošu motociklu vai bērnu grupu, kas šķērso ceļu.

Visi testi tika veikti ar nelielu ātrumu, t.i., sistēmām bija pietiekami daudz laika, lai analizētu situāciju un iedarbinātu bremzes, un bremzēm bija jābūt efektīvākām nekā uz šosejas pie lielāka ātruma. Citiem vārdiem sakot, nevienam automobilim nedrīkstēja notikt avārija. Tomēr rezultāti ir ļoti viltīgi.

Daudzi automobiļi pie šiem testiem piegāja ar zināmu agresivitāti, vai nu atsakoties dot ceļu, vai arī dodot to pēdējā brīdī, tā, ka šķita, ka sadursmes izdevās izvairīties tikai tīras nejaušības dēļ. Daži automobiļi arī pārsniedza atļauto ātrumu uz šosejas, kas vēl vairāk apgrūtināja sadursmju novēršanu.

Satraucoši ir tas, ka daudzi autovadītāji pat neapjēdza, ka ir iekļuvuši avārijā, un turpināja braukt, kamēr cilvēks-autovadītājs un video vadītājs Dunčedi neiejaucās, lai apturētu notikumu.

Ķīna slēdza 15 ceļus, lai testētu 36 bezpilota automašīnas. Rezultāti izrādījās tik slikti, ka tas ir biedējoši.

Rezultāti . Tesla šajos testos parādīja labu sniegumu, un Model X ieguva pirmo vietu, izvairoties no sadursmēm astoņos no deviņiem testiem. Vienīgais neveiksmes gadījums bija tests, kurā automašīna izbrauca atpakaļgaitā no stāvvietas. Model X nepamanīja sadursmi un saskrāpēja aizmuguri.

Tesla Model 3 šajā testā uzrādīja līdzīgus rezultātus, bet neizturēja trīs citus testus, atstājot aiz sevis vairākus citus automobiļus reitingā. Tas nozīmē, ka, ja mēs aprēķināsim zīmolu vidējos punktus un izveidosim to reitingu, Avatr un Aito rezultāti būs līdzīgi Tesla rādītājiem visā zīmolā, tāpēc visi trīs modeļi ir uzskatāmi par šī testa uzvarētājiem kopā ar Toyota bZ3X.

Zīmols Zeekr, kas pieder Geely grupai (Volvo, Polestar un Lotus īpašniekam), izrādījās viens no pēdējiem reitingā. Xiaomi SU7 un SU7 Ultra uzrādīja viduvējos vai pat visai vājos rezultātus . Tomēr bez šaubām sliktākais automobilis pilsētas apstākļos bija Baojun Xiangjing, zīmola flagmanis, kas neizturēja nevienu testu.

Secinājumi. Papildus tam, ka mēs redzam, cik slikti darbojas ADAS sistēmas Ķīnas automašīnās, radot rietumu zīmoliem ilūziju par noteiktu priekšrocību, tas met gaismu uz to, kā šīs sistēmas darbojas un kāpēc tās dažkārt nedarbojas.

Dungchedi norādīja, ka sistēmas sistemātiski pārkāpa galvenos ceļu satiksmes noteikumus. „Šo sistēmu datu bāzēs nav integrēti ceļu satiksmes noteikumi, un to ievērošana nav to galvenā prioritāte. Tas ir tā, it kā neviens nebūtu mācījis tām ievērot noteikumus, un tās to nav apguvušas, balstoties uz lietotāju datiem.” Ir svarīgi atcerēties, ka šīs sistēmas izmanto datu bāzi, kas papildus ceļu satiksmes noteikumiem, kurus tām jāņem vērā, ņem vērā arī mūsu braukšanas paradumus, lai noteiktu labāko rīcību konkrētā situācijā.

Lu Guangquan no Pekinas Aeronautikas un astronautikas universitātes intervijā paskaidro, ka ADAS sistēmas, kas apmācītas ar mašīnmācīšanās (AI) palīdzību, var atpazīt neatbilstošu uzvedību, balstoties uz datu kopu, un ka to ir grūtāk labot nekā sistēmas, kas balstās uz iepriekš noteiktiem noteikumiem.

Ķīna slēdza 15 ceļus, lai testētu 36 bezpilota automašīnas. Rezultāti izrādījās tik slikti, ka tas ir biedējoši.

“Integrētās sistēmas lielā mērā balstās uz izlases datiem,” teica Lu. “Ja jūsu mācību dati liecina, ka automašīnas mēdz ignorēt noteikumu, ka transportlīdzekļiem, kas atrodas apļveida krustojumā, ir priekšroka, modelis iemācās ignorēt arī šo noteikumu,” un rezultātā mēs iegūsim automašīnas, kas ignorēs ceļa zīmi „Dodiet ceļu” un iebrauks apļveida krustojumā, it kā tur nebūtu neviena.

Carnewschina ir izveidojusi rezultātu tabulu gan par šosejas, gan pilsētas apstākļiem, atlasot Ķīnas Dongchedi grafikus un pārveidojot tos mums, rietumu iedzīvotājiem, vieglāk lasāmā formātā.

Atrodiet savu ideālo elektromobili

Ja esat domājis par elektromobiļa iegādi, tas jūs interesēs. Mēs esam izveidojuši personalizētu elektromobiļu rekomendāciju pakalpojumu, kurā jūs ne tikai redzēsiet modeļus, kas atbilst jūsu vajadzībām, bet arī atradīsiet atbildes uz svarīgākajiem jautājumiem, piemēram, cena, nobraukums un tuvumā esošo uzlādes staciju pieejamība.

BMWspeed