Atā, GPS: tā ir jauna, “neuzlaužama” kvantu tehnoloģija, kas vadīs lidmašīnas, izmantojot Zemes magnētismu.

GPS

Airbus un Silīcija ielejas start-up uzņēmums sadarbībā testē zinātniskās fantastikas alternatīvu GPS.

Tā kā mūsu atkarība no satelītnavigācijas pieaug, pieaug arī riski. Komerciālie un militārie lidojumi saskaras ar arvien reālāku un izplatītāku draudiem: GPS signālu bloķēšanu un spoofingu . Šie uzbrukumi, kas kādreiz bija reti, tagad regulāri notiek karstajos punktos visā pasaulē, ietekmējot tūkstošiem lidojumu un radot nopietnu draudus civilajai aviācijai.

Atā, GPS: tā ir jauna, “neuzlaužama” kvantu tehnoloģija, kas vadīs lidmašīnas, izmantojot Zemes magnētismu.

Saskaroties ar šo situāciju, inženieri gadiem ilgi meklēja uzticamu alternatīvu. Un, šķiet, viņi to ir atraduši visnegaidītākajā vietā: Zemes magnētiskajā laukā. Kosmosa gigants Airbus ir noslēdzis partnerattiecību līgumu ar SandboxAQ , Silīcija ielejas uzņēmumu, kas specializējas mākslīgajā intelektā un kvantu sensoru jomā, lai testētu revolucionāro navigācijas sistēmu MagNav .

MagNav: kvantu navigators, kas nolasa Zemes “magnētiskos nospiedumus”

MagNav piedāvājums ir tikpat elegants, cik radikāls: aizmirst par satelītiem un tā vietā izmantot gandrīz nemanāmus magnētiskos signālus zemes garozā, lai noteiktu gaisa kuģa atrašanās vietu. Sistēma izmanto kompakto ierīci, kas aprīkota ar kvantu sensoriem, kuri mēra unikālos „magnētiskos nospiedumus” katrā gaisa kuģa pārlidojamā virsmas daļā. Borta mākslīgais intelekts pēc tam salīdzina šos signālus ar detalizētām magnētiskajām kartēm, lai ar pārsteidzošu precizitāti noteiktu atrašanās vietu.

Sistēma jau ir izmēģināta vairāk nekā 150 stundas laboratorijas lidmašīnā Airbus ASV, un rezultāti ir iespaidīgi. Precīzā atrašanās vietas noteikšana ne tikai atbilst ASV Federālās civilās aviācijas pārvaldes (FAA) standartiem, bet dažkārt tos pat pārsniedz . “Pēc mūsu zināšanām, šī ir pirmā pilnīgi jauna navigācijas sistēma pēdējo 50 gadu laikā,” saka SandboxAQ ģenerāldirektors Džeks Hidari.

Aizsardzība pret hakeru uzbrukumiem: kāpēc tā ir drošāka nekā GPS?

Atā, GPS: tā ir jauna, “neuzlaužama” kvantu tehnoloģija, kas vadīs lidmašīnas, izmantojot Zemes magnētismu.

Tieši tajā slēpjas sistēmas patiesā ģeniālība. Atšķirībā no GPS, kas paļaujas uz ārēja digitāla signāla uztveršanu, kuru var bloķēt vai viltot, kvantu magnētiskie sensori „ praktiski nav pakļauti traucējumiem un viltošanai ” .

Visi mērījumi tiek veikti lidaparāta iekšienē, un dati tiek iegūti tikai no dabiskā, nemainīgā Zemes magnētiskā lauka. Ārējie signāli, kurus varētu uzlauzt, nepastāv. Sistēma darbojas, izstarojošā lāzera fotonu, kas nonāk elektronā; iegūtais enerģijas signāls atspoguļo vietējā magnētiskā lauka intensitāti, kas ir unikāla informācija par katru kvadrātmetru Zemes virsmas. MagNav AI vienkārši interpretē šo signālu un salīdzina to ar kartēm.

Daudzsološi rezultāti un nākotne ārpus lidmašīnām

Nesenajos lidojumu testos MagNav sistēma nodrošināja 100 % precīzu atrašanās vietas noteikšanu divu jūras jūdzes attālumā, un vairumā gadījumu sasniedza pat labāku precizitāti – 550 metrus –, bieži pārspējot konkurējošās inerces sistēmas, kas neizmanto satelītu palīdzību.

Atā, GPS: tā ir jauna, “neuzlaužama” kvantu tehnoloģija, kas vadīs lidmašīnas, izmantojot Zemes magnētismu.

Šīs tehnoloģijas potenciāls sniedzas tālu ārpus aviācijas. Kvantu sensori var tikt izmantoti valsts aizsardzībā, lai atklātu slēptus objektus, piemēram, zemūdens kuģus vai pazemes tuneļus, vai medicīnā, lai uzlabotu diagnostiku, atklājot vājus sirds vai smadzeņu magnētiskos signālus. Un runa nav par tālu nākotni. Kā secina Ernst & Young globālo inovāciju direktors Džo Depa: „Mēs nerunājam par kaut ko, kas notiks pēc 20 gadiem. Tas notiek šeit un tagad”.